Sećam se da sam nakon prvog slušanja pesme “Galileo” sa njihovog albuma “Johnny Album” bila zbunjena. Bio je to zvuk koji nisam navikla da čujem u susednoj nam Bosni i Hercegovini.

Isto tako se odlično sećam svojih misli koje su glasile upravo ovako: “Pazi ti Bosanaca što su napravili dobar bend, kako se beše zovu? Billy Andol?! Hahaha, vrh!”

Onda sam čula “Iluzije”, narodski rečeno raspametila se i ostadoše mi u pamćenju.

Svaka naredna pesma koja je došla do mene, bez obzira na to kakvu poruku nosila, u meni je izazivala zadovoljstvo i blagi smešak na licu. I dalje mi se vrzmalo po glavi “ovi Bosanci stvarno napraviše dobar bend”.

Od tada je prošlo, tri-četiri godine i sa albumom “Linije” koji su nedavno objavili za hrvatski Dallas Records, mislim da smo potpuno na TI i da je pravo vreme za jednu recenziju.

Evo nekoliko osnovnih informacija na samom početku za one koji se još uvek nisu susreli sa ovim Sarajlijama. Billy Andol je bend nastao 2009. godine spajajući članove bendova Soba 403 i Ofsajd. Postavu benda čine: Vedad Trbonja -vokal/gitara, Boris Brkan – gitara, Haris Saračević – bas gitara i Jan Delić – bubanj. Do sada su snimili dva albuma, „Johnny Album“ i “Kako je Billy pokušao da preplovi svjetska mora i šta mu se desilo na tom putovanju”. Da američka kantautorka Fiona Apple nije 1999. godine objavila album koji u svom nazivu ima verovali ili ne ima 90 reči (proverite kako se zove, meni zauzima pola strane), Billy Andol verujem da bi bio bend koji bi pretendovao na titulu “album sa najdužim naslovom”. 🙂

“Linije” su album kojim će, potpuno sam sigurna, osvojiti ceo region baš kao što su Bosnu i Hercegovinu još prvim albumom.

Album otvara pesma „XXX“ koja već na samom početku obećava nešto malo više od pola sata kvalitetnog zvuka. Po jutru se dan poznaje, a evo i album po prvoj pesmi. Osim ritma koji vas drži stisnutim, i melodije toliko pevljive, kao da ste je već hiljadu puta čuli, za one koji se prvi put susreću sa ovim bendom sigurno će biti neobičan i specifičan vokal Vedada Trbonje koji je retko čist, pogotovo u visinama, i koji i u gornjim i u donjim lagama (kako se to popularno kaže) veoma podseća na Milana Mladenovića.

Druga po redu je pesma „Indija“ koju su nedavno promovisali. Na prvo slušanje i prvi utisak, sasvim druga priča od pesme „XXX“. Ali nakon nekoliko slušanja, primetićete savršen sklad u redosledu pesama. „Indija“ je prilično je mirnija od prethodne, ali ne toliko da bi vas euforija koju ste osetili za vreme prve pesme pustila. Naprotiv. Sjajne gitare i bubnjevi koji furaju hipnotišući ritam je ono što će vam se urezati u sećanje i pokrenuti vas da se ljuljate, a da to i ne primećujete.

O svakoj pesmi bih mogla mnogo toga reći, ali ipak ostaviću vas da sami doživite i proživite ovaj album, jer sam sigurna da ćete biti zadovoljni, a ja ću se dotaći samo nekoliko onih koje su na mene ostavile najveći utisak.

Članovi Billy Andola su definitivno veliki fanovi EKV-a što je svakako veoma pohvalno jer fali nam tog opšteprihvaćenog a kvalitetnog zvuka. Najveći predstavnik EKVizma je pesma Moramo!. Nema šanse da vas ceo album neće podsetiti na nezaboravne godine muzičkog maga Milana Mladenovića. Izdvojiću i pesmu „Linije“ po kojoj je album i dobio ime. Ok, malo me obeshrabruje početak koji kaže „Budućnost nije svijetla, to je jednino što vam mogu reći“, zašto? Zato što dobar deo onih koji oko sebe gledaju širom otvorenih očiju vidi upravo to! S muzičke strane, ova pesma je u kombinaciji sa tekstom veoma moćna i snažna. Sigurno će vam se svideti. Fuzija svega i svačega, odlična. Provereno hit! 🙂

Nakon pesme „Linije“ album malo usporava i smiruje strasti. Da, izdivljali smo se pa je red malo i da odmorimo, ali ne i da se uspavamo. Pesma „Hevi Gans“ se izdvaja od ostalih pesama po energiji, po emociji, opušta, dok album zatvara pesma „Balkon“ kojom su istupili u javnost i najavili album „Linije“. Ovo je možda najupečatljivija i najpevljivija pesma koja je definitivno pečat benda. A na pečatu piše: “oni su i žestoki i romantični, sa gitarskim rifovima koji su prilično dominantni i efektnim bubnjevima koji upravljaju vama kao voda vašim telom kada se opustite.”

Ovo je bend koji zrači čistoćom kako u zvuku, tako i u snažnom vokalu. Bez previše izmišljanja, njihova ideja i poruka je potpuno jasna. Oni vas kupe a da toga niste ni svesni. Hrvatski Dallas Records je prepoznao kvalitet koji ovaj bend ima i koji je uz pomoć Brane Jakubovića odličnom produkcijom zaokružio celu priču. Posebno moram da pohvalim Vedada i njegov čist i jasan izgovor reči, pa sam posle dugo vremena preslušala album čije sam reči iz prve razumela i nijednom nisam imala potrebe da vratim malo u nazad ne bih li „provalila“ šta kaže. I mnooogo mi se sviđa u nekim momentima njegovo „kotrljajuće“ slovo R. 🙂

U petak 29.05. Billy Andol prvi put nastupa u Novom Sadu (klub Utopija). Novosađani su poznati kao veoma zahtevna publika. Iskreno se nadam da će u velikom broju doći, pružiti podršku ovim sjajnim Sarajlijama, i iskoristiti priliku da prisustvuju prvom koncertu u njihovom gradu benda za čije će se nastupe tražiti karta više u veoma kratkom roku. Treba im samo par velikih festivala sa udarnim terminom i oni su zvezde. Iz sveg srca navijam za njih i držim im palčeve, a nakon što poslušate album „Linije“, sigurna sam da ćete i vi.

Dugo nisam ocenila neki album, ali ovaj dobija čistu desetku od mene. „Odvoji se od svoga vremena“ poručuju u pesmi „Balkon“. Oni su se definitivno odvojili i izdvojili od vremena u kom žive i šablona koji ih okružuju.

To se zove put ka uspehu…

Album „Linije“ možete preslušati ovde.

Andrea Magazin