Kada napraviš boom prvim singlom, pa onda i drugim, a pri tom imaš sjajnu ekipu u bendu i oko njega, ono što sledi je “Svinjotaur”.

Upravo to se desilo Feudu na čijem čelu stoji Ramirez kog se pubilika očigledno uželela . Od singla “Milion Milja”, koji je u etru odjeknuo poput velikog praska, ono što se šuškalo u mom okruženju bilo je vezano upravo za njega. “Nije ga dugo bilo, šteta, ali eto čini se da će napraviti sjajan posao”. Zajedno sa kompozitorom i aranžerom Vukom Protićem to je i napravio, sjajan posao.

Ovo je jedini album sa ovih prostora o kom se toliko pričalo pre samog izdavanja i od kog se mnogo očekivalo. To često može da napravi kontra efekat, ali kad je “Svinjotaur” u pitanju, greške nije bilo. Direktno u glavu udarili su tekstovima kojima skreću pažnju na sve probleme koji nas okružuju i od kojih većina okreće glavu jer ne zna kako izboriti se sa njima. Feud zna i hrabro istupa napred u ime svih nas glasno, besno pa čak i drsko obraćajući se onima koji su krivi za to. Naše je samo da ih sledimo i pružimo im podršku.

“Svinjotaur” je donekle nastavak onoga što je Ramirez radio pre, s tim da je Feud oštriji, direktniji i smeliji. Nakon prvog singla “Milion milja”, a pogotovo nakon drugog “Vlast”, zalepljena im je etiketa srpskog Rammstein-a. Duge polemike su se vodile na društvenim mrežama da li oni to jesu, nisu i da li je to u redu ili ne. Živimo u vremenu kada je već sve viđeno, i kad je već sve isprobano. Toplu vodu više ne možemo izmisliti, ali kvaliteta nam je i te kako potrebno. S toga, zvuk koji nam Feud šalje je više nego potreban Grandovskoj Srbiji.

Feud2

Album otvaraju već pomenute “Milion Milja” i “Vlast” koje su dobile sve same pohvale krititke i publike. Neke od pesama mogli ste čuti i na njihovim nastupima. Skrenula bih pažnju na pesme “Stoka”, “Televizija” za koju očekujemo uskoro da se pojavi i spot, i “Rikošet” kao moj lični favorit. Pesmama “Kako dalje” a pogotovo pesmom “Jack” napravili su mali izlet u neka davna vremena jer podsećaju na hitove 90-tih, i na prvo slušanje čini se da su ove dve pesme uljezi, ali nije tako. Cela “Svinjotaur” ideja i poruka koju Feud šalje ne bi bila potpuna bez upravo ovakvih pesama.

Kao dokaz da celoj priči pristupaju maksimalno profesionalno prilažu dva spota za pesme “Milion Milja” i “Vlast”, koji su jedinstveni na celom ex yu prostoru.

Tekstualno bolno direktni, muzički žestoki i precizni, produkcijski savršeni, vokalno besni i gnevni, vizuelno izazivajući strahopoštovanje, Feudovci su albumom “Svinjotaur” pomerili granice i postavili nove standarde.

1. Milion Milja

2. Vlast

3. Stoka