Kada se pojavio prvi singl benda Ničim izazvan “O tebi”, internet je bio preplavljen pomenutim singlom, tačnije beskrajno šarmatnim i veselim spotom za tu pesmu. Sticajem okolnosti, znala sam da se sprema neko potpuno ludilo, ali priznajem bila sam pomalo skeptična jer u današnje vreme uraditi nešto sasvim novo, a da pri tom bude kvalitetno i opšte prihvaćeno, ravno je nuli. E, hvala Bogu pa nisam bila u pravu!

Onog momenta kada sam čula prve ritmove pesme “O tebi” bilo je potpuno jasno da će zaista nastati potpuno ludilo. E sad, postoji tu neka magija, nije da je nema. Kako su je stvorili, ne znam, ali evidentna je 🙂

Muzički, produkcijski, ne samo ova pesma nego ceo album, urađen je zaista perfektno. Aranžmani su veoma bogati, tome svakako mogu zahvaliti multinstrumentalisti u njihovim redovima, Igoru Martinku koji svira čak tri instrumenta: violinu, trubu i harmoniku. Svira ih on i više ali ovde se koristi sa tri. 🙂 Glavni vokal Borisa Bakalova u početku mi je malo smetao. Specifičan jeste, prepoznatljiv jeste, i to je ono što je veoma bitno, ali moram priznati da mi je falilo malo finesa, malo žustrine. Za moj ukus, bio je previse mlak. Ali, što sam više slušala, shvatila sam da ustvari, ne bi ni valjalo da je drugačije. Ceo njihov zvuk je pitak, mekan, romantičan, prosto raznežuje i opušta. Oko jedne stvari jedino nisam promenila mišljenje, a to su samoglasnici. Volela bih da su čistiji, da a zaista bude a, a ne a koje vuče na o.

Mislila sam, ok…to je to, bum, tras, direkt u glavu, publika je odlepila, ali…. Šta dalje?! Kada izbaciš takav jedan hit, ono što prosto moraš da uradiš je da izbaciš makar još jedan istog kvaliteta, da bi dokazao da sve do tada nije bila puka sreća. Plašila sam se, bilo mi je bitno tada da uspeju jer su drugačiji i očigledno je da imaju kvalitet.

A onda su došle, jedna po jedna, “San”, “Glas”, “Živeti u proslošti”, “Tužne devojke” i “Trideset” (verovatno ne baš ovim redom), i razbile sve sumnje i strahove. Sve osim pesme “San” dobile su i svoju vizuelnu priču. A to je posebna stavka u njihovom radu. Njihovi spotovi su visokobudžetni, sa porukama, ponovo nešto što se do tada kod nas moglo zaista retko videti. Kad se sastave svi delovi, dobije se jedna kompaktna celina čiji je kvalitet publika prepoznala, i sada kada je ta celina u vidu CD-a objavljena, vide se i prvi plodovi vrednog rada. Nastupi na kojima promovišu album su već počeli, i na osnovu tih nekoliko održanih može se zaključiti da je muzika koju Ničim izazvan pravi za čistu desetku.

Svaka pesma na ovom albumu je jedna priča, jedna posebna emocija, svaka vas dotiče. Tekstovi su iskreni, upotrebljivi, ali ipak ću izdvojiti jednu kao remek delo. U pitanju je pesma “Živeti u prošlosti”. Saksofon, klavir, umirujući zvuk gitare i bubnja (što ne deluje realno, ali je tako), vokali koji su se prosto razlili u ovoj pesmi čine jednu savršenu celinu. Bogato, prebogato instrumentima i vokalima.

S obzirom da su sva tri vokala (dva glavna i jedan prateći) sportisti a ne dugogodišnji muzičari, neosporan je njihov talenat i muzikalnost. Tim više su i zanimljvi. Naime, Boris, Bojan i Dragana su naši poznati i priznati odbojkaši. Kad sam već kod ove trojke, još jedna stvar im se ne može osporiti, a to je veoma atraktivna spoljašnost. Ne stavljam ostale članove u drugi plan, prosto, njih troje, pored već pomenutog Igora, su oni koji prvi upadaju u oko. A kada ispred sebe imate bend koji deluje vrlo urbano i atraktivno na bini, i pri tom svira sjajnu muziku, ne možete a da ne uživate.

Album “Ničim izazvan” je jedan čist pop album, i Ničim izazvan je možda i jedini pravi pop bend u Srbiji. Time je njihovo postojanje i bitnije. Ima tu upliva u džez, rock, ali osnova ovog albuma je pop. Ukupno jedanaest numera producirao je sarajevski producent Ðani Pervan. Poznat po saradnji sa velikim imenima poput Darka Rundeka i sarajevskog benda Letu Štuke, veliki deo sebe uneo je u ovaj album, i nije tek tako prva asocijacija publike na singl “O tebi” bila Rundek! 🙂 Album je sniman tokom protekle dve godine u mostarskom studiju MC Pavarotti, zatim u studiju Šamarčina u Vrbasu, kao i u studiju Dobro polje u Beogradu.

Znam da nema potrebe da vam kažem da nabavite ovaj album, jer je zainteresovanost ogromna. Jedina preporuka koju eventualno mogu da vam dam je da ih obavezno poslušate uživo čim vam se ukaže prilika za to. Album “Ničim izazvan” sigurno će se na kraju godine naći u raznim sumiranjima ovogodišnjih muzičkih izdanja kao jedan od boljih i uspešnijih.

Ničim izazvan čine: Bojan Gluvajić (vokal,gitara), Boris Bakalov (vokal), Mane Gluvajić (bas), Igor Martinko (violina,truba,harmonika), Borislav Kuga (klavijatura), Nemanja Vujović (akustična gitara), Dragana Ilić (prateći vokal) i novopridošli član postave, još jedna dama u bendu, Milica Rančić (bubnjevi).

Sa nestrpljenjem iščekujem nove pesme jer su me svojim melodijama, i tekstovima koji prosto plene i hrane dušu, jako zainteresovali. A kako sam ja menjajući broj kojima se broje godine rođenja postala sve nepoverljivija, čekam da vidim da li će krupnim koracima da grabe napred, ili će se vratiti par koraka unazad, što im svakako ne želim.

Album je izdat za izdavačku kuću Lampshade Media, a na sajtu MTV-a ga možete besplatno skinuti. Za sve ostale informacije, gde i kako možete nabaviti i fizičko izdanje albuma dobićete na njihovoj zvaničnoj facebook stranici.

Andrea Magazin

Nicim izazvan Cover back