Za početak kalendarske 2014. godine predstavićemo novi album Škank-a, koji i te kako zaslužuje detaljnu recenziju i to iz mnogo razloga. Tehnika je masovno omogućila štancovanje novih pesama, demo snimaka, a internet lagano deljenje istih. To je i dobro i loše – loše jer se u tom čepu retko nađe nešto što valja ili što se bar razlikuje. “Grizemo uši” je zapravo totalno nešto različito a i te kako valja.

U slučaju ovog albuma, potrebno je dobro pripremiti uši jer on definitivno ne mari za šablone i nudi jedan spektar ideja u primenjenoj kućnoj produkciji. To mu i daje poseban šmek. Autori ostavljaju sve zakontosti po strani i pribegavaju ekspolataciji ideja u sopstvenom fazonu, uostalom čućete.

Na albumu se nalazi 12 numera, ukupnog trajanja od pola sata. Album počinje kratkim instrumentalom “To ti treba”. Za vernije fanove Škank-a (ako takvih ima?!) melodija ovog instrumentala je poprilično jasna stvar. Slede numere “Šteno opušiš mi popu”, “Goli u sedlu” i “Paranormale”. Ova poslednja navedena zaista nudi izvrsnu liriku na koju treba obratiti pažnju

“Posej´o sam pesak da mi nikne kamenje

na jaknu sam okačio pradedino ordenje

na poslu mi prete da ću biti zamenjen

robotom iz svemira koji radi ne plaćen

Jutros sam se probudio skoro polusastavljen

cigarete nemam, zato pušim opuške

vrlo često mučim mozak već prenapaćen

da može da govori čulo bi se vrištanje…”

Dobra “glazba” se nastavlja dalje numerom “sve po 50”. I dalje su socijalne teme u prvom planu “od prvog do prvog sabiram minuse, od prvog do prvog u zbiru gubim se…” Naredna pesma je “Škanknarodnjak” i kao što samo ime kaže folk beat, harmonika i sve to propraćeno porukom poput “Svega ima sem cigara pušićemo ku*ac dakle, ovaj tužni prizor smara, na stolu su prazne pakle”. Kad pomislite da ste sve čuli šta Škank ima da kaže, e tada ide “Letnji hit 1” sa porukom “Neću mesto pod suncem, treba mi jedno u hladu. Menjao bih dušu za hladnu limunadu”

Na red dolazi i numera “Nove godine”. Poslednjeg dana 2013. godine Škank izbacuje premijerno spot za ovu numeru, valjda su se na takav potez odlučili zbog novogodišnjeg perioda u kom je album izbačen. Zanimljiv potez i iz razloga što je to jedina pesma u kojoj je na vokalu Pink Cadilac gost. Deveta numera na albumu nosi naziv “Savršen”, jedna opuštena numera (možda malo manje grize uši). I taman kada uz nju “o´ladite uši”, album nastavlja da grize – “Čarobni Napitak”. Poslušajte i sami koji su vam sastojci potrebni za čarobni napitak.

Predposlednja numera na albumu nosi jasnu poruku “Deco slušajte Škank”

“Slušajte deco šta vi veli Škank

budite dobri, poštujte stare