Grbave Tange je rock n roll muzički sastav koji vokalno i lirički predvodi mastermajnd Miodrag Stošić. To je jedan duhoviti i unekoliko, satirični sastav koji najčešće gađa teme mlađih i osoba srednjih godina koje te poruke mogu, žele i umeju da razumeju.
Kada sam dobio knjigu u ruke, jako sam se obradovao, jer, evo, grupu pratim od njihovog koncerta u Domu omladine u Beogradu (4. novembra 2014. godine), a oni su postojali i pre tog vremena, u donekle izmenjenom sastavu.

Čini se da je ključna pesma koja me je osvojila kada su Grbave Tange u pitanju, zapravo – gle čuda? – prva i uvodna pesma u knjizi PESMARICA, naslovljena sa – Hoću da poljubim Tanju Bošković! Sećam se da sam preko mojih novinarskih kontakata brzo došao do Tanjinog privatnog mobilnog telefona, ali je Miodrag Stošić, još uvek, nije pozvao. Dokle više čekanja, brate – prijatelju?

Prvi niz pesama objavljenih u PESMARICI, je skup od najranijih songova, neki od njih su rodoljubivo-ljubavni poput muzičkog komada NE DIRAJ DRAŽU. Knjiga PESMARICA ne sadrži samo mnogobrojne pesme koje ova zanimljiva šaljiva rokenrol-družina uživo izvodi po Srbiji i van nje (i u Zagrebu, za tu priliku i nastup su osmislili posebnu pesmu- HAJMO PIT PA RIPIT) već i mnoštvo retkih, do sada ne objavljenih fotografija benda, a za Dražu je objavljena i izuzetna ilustracija Nikole Otaša, kao specijalni poklon Grbavim Tangama.

BOLI ME je vanserijska pesma za koju je snimljen i interesantan profesionalan spot. Spot su snimili, režirali i montirali Jelena Mitrović i Nikola Mitrović. Za početak, ova pesma je moj hit.
Idemo dalje…Na petnaestoj strani se nalazi uvek urnebesna i poletna, vedra pesma-UZNEMIRAVAJ! Simbolična ŠAKA ima svoj jezgroviti potencijal i nerv, pa kada se na to doda i novi val 80.-ih godina prošlog veka, tu nema promašaja! Čist pogodak! PINK-oidna i rokerska u isto vrema (i možda čak, turbo šok) ZAŠTO SE UBIO KURT KOBEJN?, često je bila na repertoaru prvih godina tokom nastupa grupe GRBAVE TANGE, u mnogobrojnim noćnim klubovima koji su uvek bili puni kada su Tange nastupale i, stiče se utisak, da oni i danas imaju svoju jasno profilisanu i brojnu masu fanova, uključujući i potpisnika ovog teksta.
Veoma duhovit audio tekstualni zapis BABOJEBAC jeste ono što se ponajviše očekuje od Tangi, ali sam mišljenja da kako vreme prolazi, tako i pesme Miodraga Stošića postaju sve ozbiljnije, produhovljenije, konciznije, emotivnije, ljubavnije…

Da, nikako ne smem da izostavim pesmu iz ranijeg perioda kada je alfa & omega Miodrag Stošić uz podršku celog benda, a što je JOŠ BITNIJE, PUBLIKE, GROMOGLASNO, SA OSMEHOM ZAVRŠAVAO KONCERT pesmom GRBAVE TANGE OSVAJAJU SVET. Izuzetna pesma, veoma vedra, plemenita, baš onako draga i mila, u ovom surovom i sirovom vremenu brutalnih dobronamernika!
Grbave Tange – NISU MALE MACE! Što Miodrag Stošić jednom reče za samog sebe – Ja jesam romantičan, ali nisam glup! U tom kontekstu pomalo sablažnjava i iskače iz dobrih čvrstih očekivanih šina u druge, nesigurne, pesmom DRŽAČ NOGE U PORNIĆU. Bogu hvala ali posle nje dolazi kao lek na ranu pesma NEBO koja zaslužuje da se izdvoje neki od njenih stihova:

…Ja nisam đavo, ja sam anđeo,
Što je počupao krila
Da tebi perjem napuni jastuk
Na kome bi snila…

Taman pomislim da se Miodrag, autor gorepomenutih impresivnih, predivnih stihova primirio, našao svoj mir, i ostvario u svakom smislu, nailazim na pesmu koju prvi put čitam/čujem, i zgrožavam je se. Samo 31. stranu i pesmu BALERINA preskočite i mirno nastavite sa čitanjem knjige PESMARICA. Izuzetno mi se dopada naredna pesma NEVIN U LEBANU! I ja sam nevin u Lebanu 100%. Ta pesma izuzetno dobro zvuči i u živom izvođenju sa bendom (primetio sam posebno vedro Miodragovo raspoloženje dok najavljuje i peva tu pesmu) i kao pesma u knjizi, zasebna, sama za sebe.

OBIČNA DEVOJKA , uz NEBO , NE PLAČI i BOLI ME, spada u sam vrh Stošićeve poetike objavljene i ukoričene u ovoj PESMARICI i to mora biti potencirano, naglašeno, pomenuto, istaknuto, podcrtano, rečeno, URLIKNUTO, KAKO JA TO UMEM PESNIČKI BRUTALNO MODERNO, predstavljeno – bilo privatno, bilo javno, ovako kako ja to sada činim!!!

Izuzetna knjiga-PESMARICA!
Impresivni instrumentalisti-GRBAVE TANGE-rock n roll bend!
Lucidni i jedan u milion – Miodrag Stošić!