Na svu sreću, nismo morali predugo čekati na novi album sastava Ničim izazvan. Recenziju njihovog prvog albuma objavili smo u maju prošle godine, i dok se o njemu pričalo, ovaj pre svega mnogoljudni a potom i najviši bend na ovim prostorima, uveliko je pripremao svoje novo čedo.

Album „Odlaziš?“ u principu i nema neka velika iznenađenja. I dalje je to prijatan i pitak zvuk, i dalje su to tekstovi u kojima se svi pronalazimo, i dalje je to pristojna (nikako patetična) doza romantike i dalje je to onaj Ničim izazvan kojim su osvojili region za tako kratak period.

Spotovima za pesme „Bo Bo Boom“, „Rekla je“ i „Dalijev brk“ najavili su album „Odlaziš?“ i tako nagovestili šta nam to spremaju. Bojan i Boris su „izrasli“ u prave hit mejkere. Na ovom albumu slobodno mogu reći da su sve pesme apsolutni hitovi. Prilikom recenziranja prvog albuma „Ničim izazvan“ pitala sam se u kom pravcu će ići dalje i da li će uspeti da održe nivo i visoke standarde koje su postavili. I da, ne samo što su uspeli nego su napravili i još nekoliko koraka unapred. Ova ekipa okupljena oko Bojana i Borisa zaista zaslužuje sve pohvale, kako za svoje muzičko umeće, tako i za način na koji grade svoju karijeru. Put kojim su oni izabrali da idu vraća veru u pravu pop muziku koja je do njihovog pojavljivanja (za mene) bila prilično mrtva, ista i nezanimljiva.

„Odlaziš?“ je album koji bih nazvala plesnim albumom. U skeniranju pesama pokušaću da vam dočaram i zašto.

Otvara ga pesma po kojoj je album i dobio ime „Odlaziš?“. Ono što je toliko divno kod ove pesme pored čarobne kombinacije violine, klavira i električne gitare koja vas vuče da đuskate je tekst. „Ko će mi pomoći sada da stružem blato sa cipela sreći, umornoj od puta do nas?“ Zaista moraš biti poseban da bi napisao stih poput ovog!

„Dalijev brk“ je pesma koja je možda malo ostala u senci spota koji je definitivno na ove naše prostore doneo nešto sasvim novo, a to je mogućnost da svako od nas kreira spot za sebe pomeranjem kamere 360 stepeni gde god vam je volja. Pored ekskluzive u vidu spota koju je ova pesma dobila, ona je takođe jedna od onih koja vas tera da se mrdate levo desno i pljeskate dlanovima u ritmu.

A onda sledi „Bo Bo Boom“, pesma u kojoj su ovi fini i pristojni mladići konačno malo i bezobrazni. Psovke u pesmama nisu retkost, ali često deluju prilično vulgarno. Ničim izazvan su maestralno u tekst uklopili jednu od psovki, koja se doduše toliko odomaćila u našem rečniku da je izgovarajući više uopšte ne detektujemo kao psovku. Ali u pesmi, ona bi svakako zvučala prosto i vulgarno. Ovo je definitivno uz pesmu „Rekla je“ glavni favorit publike sudeći po njihovim reakcijama na nastupima. Uz nju ne možete baš da se umorite plesajući, ali svakako mirovati nećete.

Upravo ta je sledeća pesma na albumu, „Rekla je“. To je jedna od onih pesama koju iz prve zapamtite i pevušite ceo dan. Upečatljiv je refren sa minimalnim tekstom i maksimalnim osećajem širine i slobode koju vam truba i trombon daju.

Nakon ovih pesama vam treba malo vazduha za nove pokrete koje će vam izmamiti pesma „Udahni vazduh“. Vesela, optimistična pa čak i motivaciona pesma uz koju ćete se definitivno osećati pozitivnije i lepršavije. Jedan pravi letnji hit. Ako i niste zaljubljeni, uz ovu pesmu osećaćete se kao da jeste.

A onda nagli rast zadovoljstva izazvanog pucketanjem koje odavno ne možemo da čujemo na nosaču zvuka. I kakav bi ovo plesni album bio a da na njemu nema valcera? „Igla i vinil“ je predivan valcer koji vas vraća u neka davna vremena kada je gramofon bio statusni simbol. Čist biser albuma. „Eh, kad bi nekad bilo sad…“

Ako je vaša krv vrela, sigurno će vam se svideti rumba koja sledi. Pesma „Sumrak“ donosi toplinu i posebnu dozu emocije koju svako od nas ima kada se pomene Kuba. Uz predivan instrumentalni drugi deo pesme koji se pretvara u salsu, poželećete da plešete celu noć!

Kada su se Ničim izazvan pojavili sa sada već ogromnim hitom „O tebi“ nije bilo osobe koja nije rekla „ovo je Darko Rundek fazon“. Pesma „Beskućnik“ nije nikakvo iznenađenje, bar ne za mene. To je pesma koja je pravi sledbenik prvog albuma i zvuka koji je on nosio, s tim što se sada Darko Rundek zaista i čuje u pesmi. Duetska pesma potpuno u fazonu Darka Rundeka i Ničim izazvan obiluje prepoznatljivim deonicama duvačkih instrumenata koje se prepliću sa klavijaturama koje koketiraju sa džezom a završava setnim zviždukom koji nam potvrđuje da ovo bez obzira na ritam koji vas tera na ples, ni malo nije vesela ni radosna pesma. Naprotiv.

Ali „Mogao bih“ vas vrlo brzo i lako vrati u pozitivu i pruži vam priliku da još malo rasplešete noge, ovaj put u ritmu charlestona.

Ako vam nije dosta romantike, onda će pesma „Ples“ biti ta koja će sigurno zadovoljiti vaše apetite. Ovo je pesma sa divnim vokalnim uvodom uz nenapadnu podršku gitare, i koja vam postepeno dočarava atmosferu skrivenog kluba u kom se okuplja ceo boemski Pariz. I ako niste nikada bili u Parizu, nakon slika koje vam lete pred očima, a o kojima Bojan peva, bićete sigurni da Pariz nosi baš takvu emociju koju ste doživeli uz pesmu „Ples“.

Album „Odlaziš?“ zatvara jedna naizgled tužna pesma čiji tekst vas ostavlja da postavite sebi mnoga pitanja, ali vam u isto vreme daje i mnogo odgovora. Za ovu pesmu nazvanu „Godine“ zapravo vam i trebaju neke malo zrelije godine da bi razumeli i shvatili da ovo nije ni malo patetična, nego ustvari jedna životna pesma čije reči svi proživimo u određenom životnom dobu. Ovo je tekstualno, melodijski, aranžerski i produkcijski čisto umetničko delo.

I svaka od ovih pesama prebogata je raznim detaljima koje na prvo slušanje i ne primećujete, baš kao i savršeno uklopljenim pratećim vokalima. Njihovi tekstovi su poučni, iskreni i bilo bi vrlo lepo kada bi ih jednog dana skupili u jednu zbirku pesama i objavili kao knjigu. Što da ne.

I dok preslušavam album, po ko zna koji put, pitam se koja je to pesma ostavila najveći utisak na mene. „Odlaziš?“, ne, ipak „Ples“. Ne ne, „Sumrak“, „Godine“, „Igla i vinil“, „Bo Bo Boom“…. Ne znam. Ustvari, najjači utisak je kompletan album „Odlaziš?“. Vama iskreno preporučujem da nabavite primerak ovog albuma jer posebnost koju on ima učiniće da se i vi osetite baš tako dok ga slušate, posebno. Kao nekom ko preferira malo čvršći zvuk Ničim izazvan su novim albumom probudili jednu potpuno novu emociju u meni. Hvala.