Beogradski alternativni rock bend Uzemljenje u julu 2014. objavio je svoj prvi studijski album nazvan „Mehanizam“.

Na ovom albumu nalazi se devet pesama, koje se pored fizičkog izdanja albuma mogu i besplatno skinuti na njihovom zvaničnom sajtu.

Pre malo manje od godinu dana počelo je snimanje „Mehanizma“. Album otvara pesma „Amnezija“ koja na samom početku pokazuje da je ovo album u kom dominiraju distorzirani gitarski rifovi, koji između ostalog i jesu ono po čemu bi trebalo ovaj bend da zapamtimo.

Ono na šta takođe treba obratiti pažnju su tekstovi na kom se Uzemljenje posebno posvetilo čini mi se. Svojim tekstovima oni pokušavaju da skrenu pažnju publici na ono što se dešava oko nas i sa čim se mnogi od nas svakodnevno susreću. „Tekstovi su društveno angažovani, sa jasnom kritikom na račun društvenog sistema, ali i čoveka kao pojedinca“.

Nakon „Amnezije“ sledi pesma „Prvi komšija“ koja je ritmički sporija sa gitarski naglašenih refrenom. Numera „Mehanizam“ po kojoj album i nosi ime, nije slučajno izabrana kao „predstavnik“ albuma. Ovo je jedna od onih pesama koje je dovoljno samo jednom da čujete i sasvim sigurno vam ostaje u ušima. Moram priznati da mi se Dejanov „peskovit“ vokal izuzetno dopada, potpuno je primeren tematici kojom se Uzemljenje bavi u pesmama jer prilično deluje melanholičan i nekako..tužan. Jedina stvar koja mi se ne dopada je konstantan vokal koji „pada“ na kraju svakog stiha. Mislim da bi svaka pesma zvučala mnogo bolje kada bi intonacija ostala i završila se na istom tonu. Eto, mala sugestija 🙂

Moj favorit na ovom albumu je pesma koja se nalazi pod rednim brojem pet, „Ni po jada“. Vrlo česte i brze promene energije i ritma, pored sjajnih gitara i bubnja su ono što je meni držalo pažnju i što me prodrmalo. Pesma „Čovek treba da…“ čini mi se da je jedina pesma koja je ritmički ista od početka do kraja, i koja zbog toga na neki način odskače od ostalih pesama.

Album simbolično zatvara pesma „Hvala na pažnji“ koja je predodređena da uvek bude poslednja sa set listi. Proveriću na prvoj svirci 🙂

Uzemljenje je objavilo jedan veoma dobar album. Ne mogu reći da je to nešto potpuno novo, nešto što je jedinstveno na našoj sceni, ali je svakako kvalitetno urađeno. Krenuvši od samog izgleda albuma čiji je omot urađen od eko kože sa zlatotiskom, pa sve do samih pesama, teksotva i aranžmana koji tako komplet upakovani, čine jedan album koji vredi imati u svojoj kolekciji.

1. Amnezija
2. Prvi komšija
3. Mehanizam