Pre desetak dana hrvatski bend Elemental izdao je novi album, pod nazivom “U redu je” za diskografsku kuću Menart.

Ovo je njihov šesti album po redu, i neće mi zameriti ako kažem, sigurno i najbolji.

Albumom “U redu je” sigurna sam da počinje jedno novo doba Elementala, i to me raduje jer evidentno je da pomeraju granice, i to na najkvalitetniji mogući način.

Na njemu se nalazi 12 pesama i jedan je od retkih albuma koji odmah nakon prvog slušanja dovode do zaključka da je sastavljen od 12 hitova koji su nevidljivo povezani i čine jednu kompaktnu celinu.

Ono što je bilo specifično za njih i pre je kombinacija muškog i ženskog MC-ja, ali na ovom albumu Remi je apsolutno briljirala. Koliko god da su Remi i Shot dobri rap vokali, ja ipak prednost dajem sjajnoj ritam sekciji i još sjajnijem zvuku koji izlazi iz gitare Erola Zejnilovića, i instrumentalima uopšte. Zrelost koju su postigli ovim albumom je produkt dugog rada i posvećenosti. Očigledno je da je svaka pesma dobila punu pažnju jer na ovom albumu ne postoji nijedna pesma “za popunjavenje albuma”. Publika u Srbiji ih je potpuno prihvatila, a ovaj album sigurna sam udvostručiće brojku onih koji vole njihov zvuk i njihove pesme.

Tekstovi se standardno bave socijalno političkim temama naše svakodnevice, s tim da su na ovom albumu bili nekako direktniji rekla bih. Tekstualno su obuhvatili svaki segment večernjeg dnevnika (izuzećemo sport i vremensku prognozu). U intervjuu koji je Remi dala za Remix Press u februaru pomenula je kako je potrebno određeno vreme da tekstovi koji Elemental, ali i svi drugi koji se bave socio-političkim temama pokrenu ljude na akciju. Album “U redu je” napravio je veliki korak ka tome. Sve te teme nama nisu nepoznate, ali su sagledane iz jednog potpuno novog ugla i svakako navode na nova razmišljanja.

Preslušala sam mnogo puta album ne bih li izdvojila nekoliko onih koje su ostavile najveći utisak na mene. Moram priznati da mi je jako teško jer svaka od ovih 12 pesama posebna je na svoj način, i dok pišem, i dalje ne znam koju izdvojiti.

Metodom eci peci pec prva je “Po mojoj mjeri”. Jaka, prejaka pesma, što tekstualno što instrumentalno, aranžmanski….kako god. Jedni kažu veliki uticaj Guano Apes-a i RATM-a a ja kažem da, ali na najbolji način. Istom metodom dolazim do pesme “Nož”. Šta reći sem pesma koja definitivno udara direkt u metu i ume da zaboli kao nož u leđa. “Prokleta ljubav”, jedina na ovom albumu koja ima sve elemente uspešnog letnjeg hita. Čujem njen reggae ritam u barovima na plažama širom jadranske rivijere, ali i dunavskih barova. Nema žene koja se nije pronašla u ovoj pesmi 🙂 Možda bih malo više od ostalih izdvojila pesmu “Bolji si” zbog savršeno melanholično-romantične melodije i teksta koji je teško primenjiv u današnjici. U vremenu kada egoizam cveta, ovaj tekst je pravo osveženje. “Hejteri”, pesma sjajnog aranžmana, promene ritma, koji izuzetno volim, tekst posvećen svim onim mrgudima poput onog u Štrumfovima koji nas je nervirao kad smo bili klinci.

Shvatila sam da bih o svakoj pesmi mogla po nešto da kažem jer inspirišu, baš. Ali, ipak ću ostaviti vama da preslušate i na svoj način doživite ovih 12 pesama.

Moja ocena albumu “U redu je” je 10. Mislim da su zaslužili jer i nakon iks preslušavanja i dalje prija.

1. Balkana