Žanr: Akcioni, Drama, Biografski, Sportski

Trajanje: 123 min.

Spektakularna ekranizacija nemilosrdnog rivalstva između Džejmsa Hanta i Nikija Laude.

Smešten u seksi i glamurozno zlatno doba Formule 1, ovaj film predstavlja neverovatnu priču o rivalstvu zgodnog engleskog plejboja Hanta i austrijskog perfekcioniste Laude. Film nas, osim na staze, vodi i u privatne živote i zakulisna događanja na trkama. Prvenstveno prikazuje dva vozača, koji se dovode do granica fizičke i psihičke izdržljivosti u trci u kojoj nema prečice do pobede i u kojoj jedna greška znači smrt.

Dvostruki dobitnik Oskara Ron Haurd (A Beautiful Mind, Frost/Nixon) i dvostruko nominovani scenarista Piter Morgan (Frost/Nixon, The Queen) ponovo sarađuju na filmu TRKA ŽIVOTA. U ovoj epskoj akcionoj drami Olivija Vajld (TRON: Legacy) i Aleksandra Marija Lara (The Reader) tumače uloge Suzi Miler i Marlene Laude, životne ljubavi Džejmsa i Nikija, koje su sa strepnjom pratile kako jure u moguću smrt.

Hauard je okupio zvezdanu ekipu i iza kamere koja uključuje Oskarom ovenčanog snimatelja Entonija Doda Mantla (Slumdog Millionaire, The Last King of Scotland), scenografa Marka Digbija (Slumdog Millionaire, 28 Days Later), Oskarovce za montažu Dena Henlija i Majka Hila (Apollo 13, A Beautiful Mind), kostimografa Džulijana Deja (Nowhere Boy, Salmon Fishing in the Yemen) i kompozitora Hansa Zimera (The Lion King, The Dark Knight Rises), isto tako dobitnika Oskara.

N.Lauda2

Kritika:

Ovo je jedan, baš, onako… muški film! Nije patetično neskromno čak ni ako se tvrdi da je najbolji o Formuli 1 ikad snimljen! Jer, snimljen je po istinitim događanjima, opisuje ona što je suštastveno u bićima velikana ovog sporta kao što su Niki Lauda i Džejms Hant, hladnokrvni proračunati German i razbarušeni saksonski donžuan. Tako celovito karakterno opisivanje glavnih likova odavno ne videsmo u nekom skorašnjem holivudskom ostvarenju A-liste, a pošto je ovde reditelj-potpisnik čuveni Ron Hauard, utoliko ceo projekat dobija na težini!

A, kako samo glume Danijel Bril i Kris “Tor” Hemsvort!!!

Oni koji su gledali Nikija Laudu, i bili svedoci njegove užasne nesreće u Nirbugringu, uživaće u adrenalinu nekih prohujalih vremena. Ali i oni mlađi, koji ne pamte automobilske majstorije harizmatičnog Austrijanca, imaće priliku da uživaju u projekciji herojstva/ludosti ljudi koji su spremni da žrtvuju svoje živote uveseljavajući poklonike “najvećeg sportskog cirkusa na svetu”. Jer, autori filma, uprkos tome što se glavni zaplet znao od početka, uspeli su da postignu enormnu količinu emocija koje teraju da se film odgleda od početka pa do kraja glasno navijajući za svoje favorite, onako “dečački” nafurani da ih sačuvate od njihove sudbine, želeći da sami ispišete neke nove kadrove za koje podsvesno znate da su nemogući…

Izvor: filmovanje.com

Đorđe Mijušković