Šta napisati o bendu Mortal kombat, kad su sve sami objasnili?

„Slušate novi album benda Mortal Kombat, ljudi!“ najava je novog albuma koji se simbolično zove „Runda 2, udri!“.

Za razliku od prvog albuma, koji je bio potpuno originalan, ovde se vidi jaka želja za nastavkom te priče, te zvuči pomalo kao da je već viđeno, ali je drugačija tematika. Muzika je solidna pank pržačina, baš kakva i treba da bude, ali MK nikad nije bio poznat po muzičkoj virtuoznosti, tekstovi su upravo ono što ih je vinulo u nenarodnjačke visine. Bez kompromisa, bez dlake na jeziku, Kombati pevaju o pojavama koje su se ustalile u društvu, a ne bi trebalo.

Pošto sam pod utiskom, daću sebi slobodu da napišem da pljuju po pojavama koje upravo to i zaslužuju, počevši od fejsbuka, modernih pop hitova, muzičkih emisija, hipstera (da, ni ja ne znam čemu to služi) i tako dalje. Album je odlična celina i može se smatrati kao skoro-pa-objektivna kritika društva, praćena dobrim rifovima i brzom ritmikom. Surovo je to što je velika većina njihovih tekstova istinita.

Pesma koja me je oduševila je „Hit“, iz prostog razloga što, iako nisam znao da im neko gostuje, zamišljao sam kako niotkuda uleće „Kauboj iz Bosne“ i upravo se to i desilo, Biške je rekao „Amin“. Svidelo mi se i što su dokazali svima da razumeju ljubav i što su napravili odličnu ljubavnu pesmu, pod krajnje neočekivanim nazivom „Ljubavna pesma“. Tužna, ali, sa stanovišta prosečne srpske neznalice, veoma objektivna pesma je i „Preko granice“, ironična pesma o tome kako uglavnom doživljavamo to utopističko inostranstvo. Za razliku od nje, tu je pesma „Seljačka buna“, melodično vesela pesma o tome kako nam je ovde lepo. Naravno, ne sme se zaboraviti pesma „Hipsteri“, koja će biti hit kao „Nemoj biti emo“, još jedno objašnjavanje anti mainstream pojave koja je zapravo postala mainstream. Za kraj albuma, ostavljena je pesma „Ost’o sam metalac“ antologijski nastavak antologijske pesme „Post’o sam metalac“.

Kombati su esencijalni pank bend, ne samo muzikom, već i stavom. Brzo, jako, u centar, odličan izraz je: In your face! Kako su i sami napisali, pred vama je pedesetominutna priča o borbi za pravdu, koja se provlači kroz 13 baksuznih pesama, a ja bih, iako nisam lekar, preporučio dnevnu dozu Kombata (jedno preslušavanje albuma dnevno), u cilju razonode i podsticanja na razmišljanje „izvan kutije“.

Ocena: 9

• Runda 2, udri!

• Zvezde Granda